tisdag 25 september 2007

Drama Queen

Ush viken dramatisk dag det här visade sig att bli.. Klockan är nu halv elva och jag har nyss kommit hem från akuten. Har varit där sedan klockan ett idag. Det var drygt.. Det började med att jag fick lite ont i högra sidan på magen. Sedan blev det så ont att jag inte kunde stödja mig på höger ben. Då hade en klasskompis också ont i magen och skulle till skolsystern och kolla lite, så jag följde liksom lite av en slump med dit. Det slutade med att hon blev tillbakaskickad till klassrummet medan jag blev skickad till akuten nere på sjukhuset. Jaha, tänkte jag. Det här var ju oväntat. Jag trodde kanske att det var en sträckning eller något liknande. Som VÄRST. Men nej, alla symptom tydde tydligen på att blindtarmen inte mådde så bra.

Resten av dagen bestod av hunger, trötthet, möten med massa läkare och lite annat skoj.. Och en evig väntan. Seriöst, jag måste bara få ge some really baad kritik för det så kallade flyt akutmottagningar har. Eller, det flyt de INTE har rättare sagt. Fy skäms!

I vilket fall som helst så kunde de inte hitta något fel på mig, vilket ju var bra förutom det faktum att jag fortfarande har ont utan att veta varför. Plus att möjligheten att jag kanske måste åka in igen faktiskt existerar.

Nu är jag trött och ska sova...