torsdag 27 september 2007

Knark är bajs

Idag gjorde jag ett tappert försök att gå på skolan, och det gick bra! Tog en powernap dock, men inga nya akutlägen med högersidan av buken idag iaf. Helt klart framsteg.

Men ush vilken dramatik det var idag på skolan när jag kom dit. Alla danstjejer var så arga att de skakade i princip, och jag fattade ingenting. Det visade sig att en viss tjej som går teater (nämner inga namn) hade åkt dit för att ha droger i blodet. Och jag menar, det var väl skitsamma, hon får väl göra vad fan hon vill med sitt liv, men det värsta var att hon för att "hämnas" eller vad man ska kalla det, gick till en av våra rektorer och sa att hela ESDN1 (min klass) gick på droger. (!). "Patetiska människa" tänkte jag och ödslade inte så mycket mer energi på det. Men jag blev också ganska arg när jag fick reda på att de kanske skulle ta drogtest på alla i hela klassen. Jag förklarade för våran kära rektor att jag aldrig sett en drog i hela mitt liv förutom typ Alvedon och hostmedicin. Skulle vi verkligen behöva ta ett test på något som någon slängt ur sig bara sådär? Han sa dock att det var lungt, vi skulle inte behöva eftersom de visste att det bara var falska rykten. Men ändå. Att man orkar gå och försöka få rektorn att tro att en heel klass knarkar bara för att man råkar vara dum nog att göra det själv. Ush vad patetiskt.
Näe, knark är bajs. Så är det bara. Det håller jag fast vid.

Igår var jag och min kära mamma ute i skogen och fikade mackor med ost och varm oboy i det vackra höstvädret. Mycket trevligt! Vi var vid Rörtjärnsbäcken borta vid Håckren. Kommer komma lite härliga höstbilder därifrån på: http://www.bilddagboken.se/gukka. Bara jag får ordning på kablarna snart..