lördag 29 september 2007

Ge mig mer helg

Åh vad skönt att vara hemma i hemmets lugna vrå. Kom hem från Ösund idag efter en trevlig fredagsfest med gänget (plus massa andra), men ojejoj vad trött Johanna blev. Så nu sitter hon och kurar med en kopp te och väntar på att Alex ska ringa. Myspys :)

Imorgon blir också en väldigt lugn dag, funderar på att åka ut i skogen (svar; ja, jag kanske är lite lantlig utav mig ibland) med pappa och Lucas (vovvi) och kolla efter lite bär. Tror dock inte att man kommer hitta några nu när det varit så kallt och ett riktigt uselt bärår överhuvudtaget. Men det är trevligt att åka ut ändå. Lugnande på något vänster. Eller höger. Eller allra helst mitt i.
Imorgon är det även konfirmandupptakt då vi ska träffa våra nya små konfirmandparvlar. (Jag är ledare). Det ska bli jätteroligt att träffa de nya, jag tror det kommer bli ännu ett bra konfirmandår!

Förövrigt höll en katt nyss på att skrämma livet ur mig och mamma när vi var ute och gick i höstrusket. Förmodligen skrämde vi den lika mycket, då jag först såg någon svart skepnad komma i mörkret och skrek som bara attan, högt och falskt. Då blev mamma rädd för att jag skrek och skrek tillbaka dubbelt så högt och dubbelt så falskt. Katten sprang därifrån med allt vad fyra små kattben kunde bära och jag och mamma traskade lugnt vidare. Haha, tänk om någon såg oss. Eller hörde oss för den delen.

Nu ska jag sova, är stört trött.

Inga kommentarer: